Financujúci subjekt | Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu |
Prijímajúca krajina | Keňa |
Impl. subjekt | Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety |
Kód impl. subjekt | Univerzita, vysoká škola alebo iná vzdelávacia inštitúcia, výskumný ústav alebo think-tank |
Geo lokácia | Republic of Kenya, KE |
Zemepisná dĺžka | 38.0 |
Zemepisná šírka | 1.0 |
Dátum zazmluvnenia záväzku | 12.09.2022 |
Dátum ukončenia záväzku | 30.09.2024 |
Mena | EUR |
Stav | Schválené OECD |
Cieľom projektu je znížiť úroveň nezamestnanosti mladých zlepšením prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu a získavaniu praktických zručností. Predkladaný projekt vytvorí podmienky pre digitalizovanú a kvalitnú praktickú výučbu na škole lokálneho partnera ako reakcia na novú školskú reformu v krajine. Projekt je zameraný na 1 200 žiakov školy. Implementáciou projektu sa zvýši ich konkurencieschopnosť na trhu práce. Implementáciou projektu sa vytvoria podmienky na zriadenie plnohodnotnej referenčnej internátnej školy v súlade s novou školskou reformou. Predkladaný projekt priamo reaguje na prebiehajúcu školskú reformu, ktorá integruje základné a stredné školy do jedného spoločného komplexu. V rámci projektu tiež vyškolí 6 500 učiteľov v kraji Machakos na aplikáciu školskej reformy do výučbového procesu a na digitalizáciu výučby. Implementáciou projektu sa vytvoria podmienky pre výučbu informatiky pre 250 žiakov Ngalalya High School. Projekt dosiahne tieto výsledky: Výsledok 1. Funkčné vzdelávacie a školiace stredisko pre digitalizáciu. Lokálny partner je pripravený postupne zapracovať novú školskú reformu do svojho pôsobenia v zmysle digitalizácie výučbového procesu. Uvedený výsledok bude dosiahnutý stavbou a vybavením Výučbového a školiaceho strediska s celkovou plochou 562,8m2. Pôjde o nadstavbou prvého poschodia už existujúcej prízemnej budovy. Výučbové a školiace stredisko bude vybavené výpočtovou a didaktickou technikou, nábytkom, knihami a solárnymi panelmi. Výsledok 2. Škola St. Phlip Neri poskytujúca kvalitné, moderné a digitalizované základné a stredoškolské vzdelávanie. Uvedený výsledok bude dosiahnutý dobudovaním chýbajúcej infraštruktúry, zakúpením chýbajúceho vybavenia pre školu školy a realizáciou modernej výučby v súlade so školskou reformou. Z chýbajúcej infraštruktúry sa postavia nové sociálne zariadenia, dobuduje sa Centrum poľnohospodárskej výučby s novou studňou a vodnou vežou a vybuduje športový areál. Zabezpečí sa výpočtová a didaktická technika pre modernú výučbu. 1 200 žiakov základnej školy sa bude moderne digitalizovane vzdelávať so zakomponovaným novým predmetom robotika. Výsledok 3. Zvýšená inklúzia znevýhodnených skupín študentov. Uvedený výsledok bude dosiahnutý podporou 3 skupín znevýhodnených študentov. Pôjde o aktivity školského dievčenského klubu STEM pre 100 dievčat, o prijatie 75 deti s telesným znevýhodnením na štúdium a o udelenie 250 štipendií pre detí z marginalizovaného sociálne znevýhodneného prostredia na štúdium. Výsledok 4. Krajský školský úrad a učitelia v Machakos pripravení na školskú reformu Uvedený výsledok bude dosiahnutý vytvorením podmienok na edukáciu učiteľov. Pôjde o rekonštrukciu skladovacej miestnosti Krajského úradu na konferenčnú miestnosť s vybavením počítačmi a nábytkom. Následne sa realizujú školenia 6 500 učiteľov zamerané na aplikáciu školskej reformy do výučbového procesu a na digitalizáciu výučby. Projekt bude strategicky budovať know – how, vedomosti a zručnosti učiteľov. Výsledok 5. Štátna škola Ngalalya High School s učebňou informatiky a pripravená na školskú reformu Uvedený výsledok bude dosiahnutý vytvorením podmienok na výučbu informatiky. Pôjde o zriadenie učebne informatiky v škole s vybavením počítačmi a nábytkom. Následne sa realizuje výučba informatiky pre 205 študentov. Zriadenie učebne informatiky a jej následná výučba predstavuje pilotný projekt lokálneho partnera a školskej správy, ktorý má snahu vytvoriť ľahko transferovateľný model zabezpečovania výučby informatiky aj pre ďalšie školy v kraji Machakos v spolupráci s externými donormi. Bude vypracovaný manuál, ktorý by mal pomôcť školám a aj potencionálnym donorom so zriaďovaním učební informatiky.
Rok | Záväzky | Vyplatená suma |
---|---|---|
2022 | 1 000 000 € | 360 000 € |
Spolu | 1 000 000 € | 360 000 € |
Názov sektoru | Podiel |
---|---|
Vzdelávanie vyššieho druhého stupňa | 100.0 % |